Σελίδες


Ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας: ioannina74@gmail.com

Πέμπτη, 21 Απριλίου 2016

Με ελληνικό γάλα, αλλά έως πότε;

Την αυθεντικότητα και την υψηλή ποιότητα των προϊόντων τους καλούνται να διαφυλάξουν οι ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες, ωστόσο αυτό δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος έχει να κάνει με την διαρκή προσπάθεια ξένων εταιρειών να...
«βαφτίσουν» τα δικά τους προϊόντα ως ελληνικά, σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους, με πιο χαρακτηριστική περίπτωση τελευταία την ενέργεια των Τσέχων να λανσάρουν στην αγορά «ελληνικό γιαούρτι». Αν, βέβαια, πίσω από αυτή την ενέργεια είναι μόνο Τσέχοι και όχι άλλες μεγάλες γαλακτοπαραγωγές χώρες, όπως η Γερμανία και η Γαλλία.
Ο δεύτερος κίνδυνος έχει να κάνει με τις διαθέσιμες ποσότητες γάλακτος στην Ελλάδα, καθώς η κατάργηση των ποσοστώσεων ευρωπαϊκά δημιούργησε μια υπερπροσφορά από την Ευρώπη, σε τιμές που δε μπορούν να συναγωνιστούν οι έλληνες παραγωγοί λόγω του υψηλού κόστους εκτροφής. Οι εκτιμήσεις είναι πως μέσα στα επόμενα χρόνια θα συρρικνωθεί περεταίρω η παραγωγή αγελαδινού γάλακτος στη χώρα, με τις συνέπειες να αγγίζουν και τις ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες.
Χαρακτηριστική του κινδύνου που υπάρχει είναι η φράση που χρησιμοποίησε χθες σε συνάντησή του με δημοσιογράφους των τοπικών ΜΜΕ ο Tom Seepers, Διευθύνων Σύμβουλος της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ, μιας από τις ελάχιστες – αν όχι η μοναδική – εταιρείες του μεγέθους της που επιμένει να παράγει προϊόντα αποκλειστικά με ελληνικό γάλα. «Πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε με 100% ελληνικό γάλα. Το ερώτημα είναι αν θα υπάρχει ελληνικό γάλα μακροπρόθεσμα», σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ δεν απέκλεισε κατηγορηματικά και την περίπτωση απόσυρσης από την αγορά φρέσκου γάλακτος σε περίπτωση του δυσμενούς σεναρίου, κάτι βέβαια που δεν αποτελεί μέρος του στρατηγικού πλάνου για την επόμενη τριετία.
Ο δρόμος που έχει επιλέξει η ΔΩΔΩΝΗ είναι μάλλον μοναχικός, αν και προς το παρόν δικαιώνει την επιλογή. Η επένδυση στην ποιότητα και στην ελληνικότητα των προϊόντων έχει οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων φρέσκου γάλακτος σε ποσοστό 20% ετησίως, ενώ η διοίκηση της εταιρείας ξεκαθαρίζει πως δε βλέπει ανταγωνιστικά την πρωτοβουλία ομάδας κτηνοτρόφων να κυκλοφορήσουν στην αγορά το δικό τους γάλα με την επωνυμία «Γιαννιώτ’κο». Τουναντίον, θεωρεί πως είναι στο ίδιο στρατόπεδο, προσπαθώντας να εμφυσήσουν στους καταναλωτές την διατροφική αξία του ελληνικού γάλακτος.
«Το πρόβλημα είναι με κάποια προϊόντα που φαίνονται ελληνικά, αλλά δεν είναι ελληνικά», τόνισε ο κ. Seepers, έχοντας στο πλευρό του τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο Μιχάλη Παναγιωτάκη. «Αν βάζεις μια σημαία ελληνική, πρέπει το γάλα να είναι εντελώς ελληνικό και όχι σε ένα βαθμό ελληνικό», πρόσθεσε, λέγοντας πως ο μόνος δρόμος είναι να αντιληφθούν οι καταναλωτές πως τα ελληνικά προϊόντα είναι αυθεντικά και ποιοτικά και γευστικά ανώτερα.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΣΤΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΩΔΩΝΗ έκανε έναν απολογισμό των όσων επιτεύχθηκαν την τελευταία τριετία, λέγοντας πως ήταν μια περίοδος εκσυγχρονισμού. «Τώρα ξεκινάμε τη φάση της ανάπτυξης», ανέφερε, λέγοντας πως το πλάνο στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: την αύξηση των πωλήσεων, την εστίαση στην ποιότητα και τη συνέχιση της παράδοσης παραγωγής αμιγώς ελληνικών προϊόντων.
Την τρέχουσα χρονιά θα επενδυθούν 6 εκ. ευρώ για τη βελτίωση του προϊόντος σε όλα τα στάδια της παραγωγής, ενώ στόχος παραμένει αρχικά η μεγιστοποίηση της παρουσίας στις ήδη υφιστάμενες αγορές και εν συνεχεία η επέκταση σε νέες. «Πρόσφατα ξεκινήσαμε στην Ιαπωνία και στην Πωλωνία, σύντομα ξεκινάμε σε Χιλή και Παναμά. Μεγάλη αγορά για το μέλλον θα είναι η ρώσικη, αλλά λόγω του εμπάργκο σήμερα δε μπορούμε να εξάγουμε», ανέφερε ο κ. Seepers.
Τέλος, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξουν από την πλευρά της ΔΩΔΩΝΗ εξαγορές, αλλά και δραστηριοποίηση σε άλλους τομείς του κλάδου τροφίμων και ποτών, ωστόσο είπε πως είναι δύσκολο να βρεθούν ευκαιρίες από τη στιγμή που πολλές εταιρείες βαρύνονται με μεγάλα χρέη.


Πρωτόκολλο συνεργασίας με τον ΕΛ.Γ.Ο. ΔΗΜΗΤΡΑ
Στην ανάπτυξη νέων προϊόντων προσανατολίζεται η ΔΩΔΩΝΗ και στο πλαίσιο αυτό προχωρά στην περαιτέρω διεύρυνση της συνεργασίας της, με τον Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό (ΕΛΓΟ) ΔΗΜΗΤΡΑ, στηρίζοντας έμπρακτα το ερευνητικό και εκπαιδευτικό έργο της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων.
Η ΔΩΔΩΝΗ ανέλαβε τη δωρεάν διάθεση 30 τόνων ελληνικού γάλακτος μέχρι το τέλος του 2016, καλύπτοντας πλήρως τις εκπαιδευτικές και ερευνητικές ανάγκες των φοιτητών της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων.
Η συγκεκριμένη συνεργασία έρχεται ως συνέχεια παλαιότερης, κατά την οποία η ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε είχε υποστηρίξει ερευνητικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Γάλακτος Ιωαννίνων για την ανάπτυξη νέων γαλακτοκομικών προϊόντων.
 «Αποτελεί μεγάλη τιμή και χαρά για εμάς να υποστηρίζουμε με κάθε διαθέσιμο μέσο θεσμούς και οργανισμούς, όπως ο ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και η Γαλακτοκομική Σχολή Ιωαννίνων, που σχετίζονται με την ελληνική γαλακτοκομία και την τοπική κοινωνία των Ιωαννίνων. Η χορηγία αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει τη σταθερή δέσμευση και στήριξη της ΔΩΔΩΝΗ στους νέους ανθρώπους και στην εκπαίδευση τους, με στόχο τη δημιουργία αξιόλογων Ελλήνων επιστημόνων που θα εξελίξουν ακόμα περισσότερο τον κλάδο της ελληνική παραγωγής γάλακτος», δήλωσε Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΩΔΩΝΗ Tom Seepers.
 «Πιστεύουμε ότι η συνεργασία αυτή θα είναι εις όφελος όχι μόνο της ΕΠΑΣ Γαλακτοκομικής Ιωαννίνων αλλά και μέσω αυτής στην παραγωγή ποιοτικών γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων στην Ελλάδα», ανέφερε από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ Αθανάσιος Καπρέλης.
Αποστόλης Τζελέτας
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ