Σελίδες


Ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας: ioannina74@gmail.com

Τρίτη, 12 Απριλίου 2016

Στις καλένδες το ραδιοβοήθημα

Eπιεικής είναι ο χαρακτηρισμός εμπαιγμός για να περιγράψει τον τρόπο που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το αίτημα αναβάθμισης του αεροδρομίου Ιωαννίνων, που προβάλλεται ως κύριο στοιχείο της ανάπτυξης της περιοχής.
Παρά το ότι το προηγούμενο διάστημα είχε καλλιεργηθεί η προσδοκία πως το αεροδρόμιο «Βασιλεύς Πύρρος» θα «ανοίξει τα φτερά του», τελικά υπήρξε μία ακόμη «ανώμαλη προσγείωση», καθώς η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αφαίρεσε το αεροδρόμιο Ιωαννίνων από την ομάδα των τεσσάρων αεροδρομίων της χώρας στα οποία θα χρηματοδοτούνταν από το πρόγραμμα Horizon 2020 η ανάπτυξη διαδικασιών προσέγγισης. Κάτι που σημαίνει πως δεν υπάρχει φως στον ορίζοντα για την τοποθέτηση του αναγκαίου ραδιοβοηθήματος, ώστε να μην είναι εξαρτώνται οι πτήσεις από τις καιρικές συνθήκες, τουλάχιστον στο βαθμό που συμβαίνει σήμερα, και έχει ως αιτία τις δεκάδες ματαιώσεις και καθυστερήσεις.
Το γεγονός είναι σε γνώση της δημοτικής αρχής από τις 16 Μαρτίου, όταν σε σύσκεψη που επεδίωξε ο Δήμος Ιωαννιτών και πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών με τη συμμετοχή του ΓΓ. Υποδομών κ. Δέδε, του Διοικητή της ΥΠΑ κ. Λιντζεράκου, του Δημάρχου Ιωαννίνων κ. Μπέγκα και των τεσσάρων βουλευτών Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, υπήρξε η ενημέρωση ότι η ΥΠΑ έχει εξαιρέσει το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων από την τετράδα των τεσσάρων Αεροδρομίων του προγράμματος Horizon 2020 και πως γενικώς και αορίστως θα το εντάξει σε μια δεύτερη ομάδα αεροδρομίων (άγνωστο πότε) στην οποία θα προωθήσει διαδικασίες PNP ARCH. Η αντίδραση καθυστέρησε, καθώς ο κ. Λιντζεράκος δεσμεύθηκε να αποστείλει μέχρι τις 24 Μαρτίου επιστολή προς όλους τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη, όπου θα καταγράφονται εγγράφως όλες οι ενέργειες και ο σχεδιασμός της ΥΠΑ που αφορούν στην εξασφάλιση της πτητικής αξιοπιστίας του Αεροδρομίου Ιωαννίνων. Επιστολή, όμως, που δεν εστάλη ποτέ.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Σε σύσκεψη χθες στο Δημαρχείο, όλοι οι φορείς της περιοχής συναποφάσισαν να αναλάβουν κοινές πρωτοβουλίες, αρχής γενομένης από την ανοιχτή επιστολή που θα απευθύνουν στον πρωθυπουργό της χώρας, ώστε να εξασφαλίσουν σαφείς δεσμεύσεις με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα που αφορά στην εξασφάλιση της πτητικής αξιοπιστίας του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, με την τοποθέτηση των κατάλληλων συστημάτων προσέγγισης αεροσκαφών.
Εκτός από την ανοιχτή επιστολή στον πρωθυπουργό ζητώντας τη δική του παρέμβαση για το Αεροδρόμιο, συμφωνήθηκε οι φορείς της περιοχής να ζητήσουν απάντηση στο γιατί αφαιρέθηκε το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων από την ομάδα των τεσσάρων αεροδρομίων του Horizon απαιτώντας να επανέλθει, καθώς και να ζητήσουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, για την εκπόνηση μελετών και την τοποθέτηση συστήματος προσέγγισης αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων.
Στη σύσκεψη εκ μέρους του Δήμου Ιωαννιτών συμμετείχαν ο Δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας και ο Αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής και Τουρισμού Νίκος Γκόλας και από τους προσκεκλημένους φορείς ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων Μάξιμος, οι βουλευτές Μερόπη Τζούφη και Γιάννης Στέφος, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, οι Δήμαρχοι Ζίτσας Μιχάλης Πλιάκος, Μετσόβου Κώστας Τζαφέας, Ζαγορίου Βασίλης Σπύρου, Πωγωνίου Κώστας Καψάλης και Κόνιτσας Αντρέας Παπασπύρου, ο Αντιδήμαρχος Δωδώνης Γιώργος Θεοχάρης, οι Πρόεδροι του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Ιωάννης Μήτσης, του ΤΕΕ/ΤΗ Χρήστος Παπαβρανούσης και του Οικονομικού Επιμελητηρίου Κωνσταντίνα ΠαπαΪωάνου, ο Αντιπρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ Θωμάς Μπασογιάννης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κώστας Βλάχος και ο υπεύθυνος Ανάπτυξης της Ένωσης Σαμ Κουδούνης.
Με την αποστολή επιστολής στον πρωθυπουργό συμφώνησαν όλοι οι συμμετέχοντες, εκτός από τους δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Μια διαφωνία, όμως, που δεν αφορά στην ουσία του θέματος, αλλά σε διαδικαστικούς λόγους, καθώς υποστήριξαν πως η επιστολή θα έπρεπε να αποσταλεί στην ΥΠΑ και στο Υπουργείο Μεταφορών.

ΕΡΓΑ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΚΡΙΣΜΑ
Η υπαναχώρηση της ΥΠΑ για την τοποθέτηση ραδιοβοηθήματος στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων καθιστά ουσιαστικά άνευ αντικρίσματος τα υπόλοιπα έργα αναβάθμισης του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, από τη στιγμή που δεν εξασφαλίζεται η πτητική αξιοπιστία. Ούτε ο μεγαλύτερος αεροσταθμός, ούτε η επέκταση του αεροδιαδρόμου, ούτε ο νέος πύργος ελέγχου μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση των πτήσεων, όταν δε θα εξασφαλίζεται η ασφαλής προσέγγιση των αεροσκαφών κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες.
«Θεωρούμε αξιόπιστη τη δέσμευση που ανέλαβε ο Γ.Γ. Υποδομών, Γιώργος Δέδες στην πρόσφατη επίσκεψη του, για το ότι είμαστε στην τελευταία παράταση και τα έργα που αφορούν τον εκσυγχρονισμό και τα κτιριακά θα ολοκληρωθούν σε ένα χρόνο. Το ζητούμενο είναι πως θα εξασφαλίσουμε την τοποθέτηση εκείνων των συστημάτων για να μην οδηγούμαστε σε ακυρώσεις πτήσεων και αναξιοπιστία του αεροδρομίου», τόνισε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας, ενώ όλοι οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη διατύπωσαν την κοινή θέση πως «είναι κομβικής σημασίας η αναβάθμιση του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, ώστε να καταστεί ένα σύγχρονο και με πτητική αξιοπιστία Αεροδρόμιο, ικανό να υποδέχεται πτήσεις και από το εξωτερικό και το οποίο θα εξυπηρετεί συνολικά τις αναπτυξιακές ανάγκες της περιοχής μας και κυρίως τη στρατηγική ανάπτυξης του τουρισμού».
Όλοι επίσης διατύπωσαν την κοινή θέση πως «υπερβαίνει κάθε λογική η σκέψη ότι το ελληνικό Δημόσιο δαπανά περίπου 22 εκατ. ευρώ για ένα Αεροδρόμιο που θα απαξιωθεί με την ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού, εάν δεν εξασφαλιστεί η πτητική του αξιοπιστία με την τοποθέτηση του κατάλληλου συστήματος προσέγγισης, ώστε να εξυπηρετεί την τουριστική στρατηγική στην οποία επενδύει δυναμικά και συντονισμένα η περιοχή μας».
 
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ