Σελίδες


Ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας: ioannina74@gmail.com

Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2016

Το ποντίκι τελικά πιάνει τη γάτα

Το διαδίκτυο κερδίζει έδαφος και εμπιστοσύνη. Τα παραδοσιακά ΜΜΕ, τα παιχνίδια εξουσίας και τα λάθη που δεν πρέπει να επαναληφθούν...Adtech Ad

Μπορείς να κάνεις χρόνια να κερδίσεις την εμπιστοσύνη ενός ανθρώπου ή ενός συνόλου ανθρώπων, αλλά χρειάζεται μια στιγμή για να τη χάσεις. Όταν έχεις πολλές τέτοιες στιγμές και μάλιστα, δεν πρόκειται για “αθώα” λάθη, τότε η εμπιστοσύνη εξανεμίζεται.

AdTech Ad

Τα αποτελέσματα του ευρωβαρόμετρου, που ως θεσμός έχει αξιοπιστία αν μη τι άλλο, μεγαλύτερη από τις εγχώριες δημοσκοπήσεις, οι οποίες κάθε τόσο πέφτουν έξω, είναι άκρως ενδιαφέροντα.
Το διαδίκτυο αποτελεί όχι μόνο τη βασική πηγή της ενημέρωσης αλλά και την πιο αξιόπιστη για την πλειοψηφία των Ελλήνων.
Ταυτόχρονα οι πολίτες δηλώνουν καχύποπτοι απέναντι στην τηλεόραση αλλά και τις εφημερίδες. Και είναι καχύποπτοι, όχι γιατί δεν προσέφεραν αυτά τα μέσα και καλά ρεπορτάζ χάρη στο δημοσιογραφικό δυναμικό (που παραμένει σε πολλές περιπτώσεις ατού), αλλά γιατί το ρεπορτάζ συχνά πνιγόταν μέσα στις σκοπιμότητες της διαπλοκής, η οποία δε μπορούσε πια να κρυφτεί.
Όταν μάλιστα η κρίση άρχισε να ρίχνει τις μάσκες μαζί με την αξιοπιστία, η προπαγάνδα πήρε τη θέση της ενημέρωσης και η δημοσίευση ή όχι μιας είδησης ή μιας πληροφορίας μετατράπηκε σε μέσο συναλλαγής και εκβιασμού.
Ένα βασικό συμπέρασμα, βάσει των στοιχείων του Ευρωβαρόμετρου, είναι ότι το ποντίκι (του υπολογιστή) τελικά έπιασε τη γάτα (του “παραδοσιακού” τύπου).
Πρέπει όμως να διασφαλίσει ότι δε θα πιαστεί και εκείνο στην ίδια φάκα. Διότι ας μη γελιόμαστε. Δεν φταίει το μέσο, ως μέσο σε κάθε περίπτωση (Τηλεόραση, εφημερίδα, ραδιόφωνο, ιστοσελίδα), αλλά αυτοί που το θεωρούν ως πολιορκητικό κριό για να νέμονται χρήμα και εξουσία.
Γι' αυτό, αλλά και για πολλούς ακόμη λόγους, η θεσμοθέτηση του Μητρώου On Line Media δε μπορεί να περιμένει, με στόχο τη διαφάνεια στην κατανομή της κρατικής διαφήμισης και το ιδιοκτησιακό καθεστώς, ώστε να μην προσβληθεί και το διαδίκτυο από την ίδια ασθένεια που νεκρώνει τα παραδοσιακά ΜΜΕ.
Αλλά και με στόχο τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των δημοσιογράφων του διαδικτύου, τους οποίους τους διαβάζει η κοινωνία, ακόμα και αν η ΕΣΗΕΑ, παρά τις υποσχέσεις της, τους αντιμετωπίζει ακόμα ως “φαντάσματα”.


*Του Μάνου Χωριανόπουλου, Διευθυντή Σύνταξης του NEWS 247
Πηγή:http://news247.gr/